Montalto, Petit Calvo, lo Calvo i Pui de la Missa

Fotos:
Manel Gimeno

Fets històrics ocorreguts a l’espai

Les restes que podem observar en els cims que separen les valls d'Àneu i vall d'Estaon formen part de posicions franquistes marginals, destinades al control del territori. No hi ocorregueren fets històrics destacats. Seguint la línia de carena al nord trobem les restes de Penyes Negres i Campirme. Al sud, les posicions de Biuse i Baladredo.

Altres informacions

Comentaris

Info

No No
4x4 + Peu

Com arribar-hi

Des del poble de Burgo, a les valls d'Àneu, hi ha una pista que accedeix a lo Calvo.
Al Pui de la Missa s'hi pot accedir des de lo Calvo; seguint la mateixa carena en direcció sud-est.
En un trencall de la pista que accedeix a lo Calvo hi ha una altra pista, que surt direcció nord i que continua passant per sota Montalto. Si voleu fer una excursió més llarga a peu, també podeu sortir des de Burgo, i pujar fins a Montalto vall amunt pel Riuet de Burgo.
Si aneu per pista, és necessari accedir-hi en vehicle tot terreny.
Podeu completar la informació al mapa Alpina E-25 de la Pica d'Estats, Mont-Roig.
Teniu en compte que és un itinerari d'alta muntanya sense senyalitzar.